Sidor

tisdag 21 maj 2013

VÄXTPLATS NYBYN

Växplats Nybyn.
Här driver Kristina Mattson med sin man Andreas, en ekologisk odling och handelsträdgård. Man kan även ta en fika i deras underbara trädgård, titta på pågående konstutställning eller handla ekologiska och rärtviseprodukter i butiken. I ena delen finner man även kläder från fina Miljöklon, både dam och herr finns att inhandla.
Läs gärna mer om aktuella utställningar och kurser på deras egna hemsida
 
Ja, så fick jag äntligen komma hit. 
Trodde dock att det skulle vart som utflykt med familjen för ett antal år sedan men nu är jag som sagt här i egenskap som praktikant genom skolan, Säbyholms utbildningar.
Då jag tyvärr hoppade in i kursen lite sent blev det så att jag aldrig hann fixa praktik från början och eftersom detta fantastiska ställe öppnar först i maj så började jag först i mitten av april.
 
Då när jag började låg det fortfarande en massa snö kvar. Solen hade visseligen smält en hel del, vilketi sun tur orsakade smärre översvämningar och konsgjorda sjöar.
 
 
 
 
 
Nu har tiden gått ett tag så här kommerett gäng bilder på vad som hänt i växthuset och trädgården!
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar